zondag 2 december 2007

foto foto villa villa

hallo daar iedereen ,

ik heb me in het dorp van de omi voor een computer gezet en terwijl de foto´s aan het opladen zijn tik ik dit bericht , dankjewel liesbet trouwens ( zij zit aan computer naast me ) . eigenlijk ben ik blij dat we in het dorp aangekomen zijn , de voorbije week had ik werkelijk genoeg van de oneindige wegen , geen enkel dorpje tegengekomen waarvan ik dacht , hier blijven we nu eens gezellig een namiddagje , de argentijnen hebben precies het vuur in hun lichaam , ogen verloren , dorpen die we tegenkwamen waren eerder spooksteden , niets maar dan ook niiets te beleven ,ze doen geen moeite om hun huis te onderhouden , geen kleur , geen groen , met moeite iets vinden om te eten , de laatste fles sprite gekocht in een winkelhuisje , het leven is hier hard , hard , ik ben daar echt wel van geschrokken . ik begon uit te kijken naar het alpendorp hihi , stel je voor Dimi , ....
Van San Luis naar de villa rijden was wel geweldig , recht door de bergen , de oude wegen genomen , prachtig gewoon , hier hebben we echt van genoten , we moesten zelfs door enkele beken rijden , Lander vond dit geweldig en vroeg naar meer splachen , Trigven begon al te wenen bij het zien van zo een beek , verschil moet er zijn nietwaar .
Oh ja , voor ik het vergeet , de beste uitspraak tot hiertoe kwam van meneertje Lander . Onderweg waren we iets gaan eten , noem het maar een barakwegrestaurant, lekker trouwens . Alles terug ingepakt , ingeladen , motor gestart en wat zei Lander .: He , waarom laten wij onze buggy hier staan .
Die hadden we dus mooi vergeten op de parking van het resto moest lander zijn tetter gehouden hebben , ik moet er nog steeds om lachen .
De jongens zijn trouwens een ijs gaan eten , terwijl ik hier zit te typen , vandaag een fantastisch leuke dag gehad aan de rivier , zie laatste foto`s .
uitleg bij de rest van de foto¨s komt later wel . wat moet ik nog vermelden ?
we hebben tot hiertoe voornamelijk op campimgs geslapen , het seizoen is hier nog niet echt begonnen , en de campings zijn dan ook nog niet echt wakker , dikwijls waren we de enigen op heel het terrein , tja terrein ? een prikveld met wat bomen en veel teveel BBQ`s . die argentijnen roosteren echt alles , een keer hebben we meegemaakt dat jongens vlak voor wij gearriveerd waren een geit hadden geslacht en geroosterd , wat overbleef van de geit, vel ed lag gewoon achter een bosje groen , jakkes , ik was echt gedegouteerd en heb die nacht heel slecht geslapen . mijn kinderen speelden daar wel he , bah
Lander kan het trouwens goed vinden met andere kinderen , als er dan al zijn op de campings , hij krost ze achtrna met zijn ridderzwaard , Lander de verschrikkelijke lijkt het soms wel , taal speelt geen rol , een ridder herkent men overal . zie enkele foto´s .
wat heeft Trigven hier al geleerd ? Hij staat op uit zichzelf , kracht uit eigen beentjes , hij kan met een rietje drinken (heeft ie van Sigi geleerd) wel handig , nog handig is dat ie nog steeds aan mijn borst(jes) hangt . hij zegt dada en sinds vandaag ook kaka .
zo , verdere details van de voorbije weken zijn voor kerstmis . Ondertussen zijn we dus in het dorp en blijven we hier een paar dagen , het dorp is veel groter geworden dan 7 jaar geleden , nog toeristischer , maar wel echt gezellig . eindelijk kleur . lekker ijs , goeie koffie , .........
jos en elly komen binnen enkele dagen aan , dan zetten we ons tesamen en bespreken de verdere reis , ik denk dat we een keer `s nachts zullen rijden om echt in`t noorden te geraken , te warm en te lang rijden voor de kinderen overdag .
zo , vele groeten van mijn familietje , we stellen het prima samen .

SALT

3 opmerkingen:

Liesbeth & Weking zei

zeg Winde en vooral Tove,

waar zitten jullie hier? Wij zitten hier in Buenos Aires...

winde zei

we hebben er dan toch maar werk van gemaakt.
Vanaf nu kunnen we hier ook een woordje placeren.

Liesbeth, we hebben onze schuilplannen maar niet doorgevoerd. Tante Vera is er alvast mee gebaat. Nu hebben we nog een beetje koffiegezelschap.

Maar eigenlijk is dit de site van SALT dus...

Hoop dat het met de jongens goed gaat daar. Jullie alle vier kennende, krijgen we negertjes te zien de 25ste denk ik.
Vermoedelijk is het daarvoor al te laat, maar moesten jullie nog in het dorp zitten, nog veel groeten aan de bekenden dan.

Wou ook nog even wat afspreken voor kerstmis en eventueel nieuwjaar, maar dat doen we misschien beter via mail. alleen heb ik je e-mail adres niet. Kan je dat even doorgeven aub indien mogelijk?

Nog veel plezier verder zonder al te veel problemen.

Luk en Diane zei

Hallo Annelies,Siegbert en de aapkens,
Wij kregen van Jef uw blogcoordinaten en kunnen dus ook jullie exploten mee beleven.
Niet lang meer want eind van deze week vertrekken wij zelf naar Zuid-Afrika waar onze Kris gaat trouwen met een zuidafrikaans vrouwtje.
Wij vertrekken met heel de familie,ook Tom en Liesbeth, en nog een heel stel vrienden, in totaal zijn we met 28 man. Dat wordt wel een heel gebeuren.
Wij hebben er de grootste verwachtingen van en blijven daar 14 dagen om nog wat rond te toeren.

Vorige donderdag zijn wij met Pa en Ma Brosens als brave burgers met de trein op "schoolreis" geweest naar Brussel waar Dimitri ons een rondleiding heeft gegeven tussen de Dinoos. Dat was een leuke, gezellige en leerrijke dag en wij zijn zeker zinnens van dat nog eens over te doen, maar dan eens naar instrumentenmuseum te gaan.
Wij volgen jullie reis zo goed en zo lang wij nog kunnen en wij denken wel dat dit dé reis vanjullie leven zal zijn. Geniet er intens van !!!!!
Heel veel liefs aan Liesbeth,Vera
en de rest.
Dikke knuffels en zoentjes voor jullie en de jongens en nog een fijne trip toegewenst.
Prettige feestdagen en gelukkig nieuwjaar!
Tot dan.

Diane en Luk.